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Auswahl nach Organsystem

Alle Tumoren
alle Tumoren betreffend
Brustkrebs
Darmkrebs
Endokrine Tumoren
Gallenblasen-/Leberkrebs
Gynäkologische Tumoren
Hautkrebs
Hirntumoren
Kopf-Hals-Tumoren
Leukämien/Lymphome
Lungenkrebs
Magenkrebs
Pankreastumoren
Peritonealkarzinose
Speiseröhrentumoren
Tumoren bei Kindern
Urologische Tumoren

Auswahl nach Studienzentrum

Alle Studienzentren
Überörtliche Gemeinschaftspraxis für Hämatologie und internistische Onkologie
Düsseldorf und Oberhausen Düsseldorf
Evangelisches Krankenhaus Düsseldorf
Florence-Nightingale-Krankenhaus der Kaiserswerther Diakonie Düsseldorf
Katholisches Karl-Leisner-Klinikum gGmbH - Wilhelm-Anton-Hospital Goch
Kliniken Maria Hilf - Krankenhaus St. Franziskus Mönchengladbach
Klinikum Leverkusen gGmbH
Marien Hospital Düsseldorf GmbH Düsseldorf
Petrus-Krankenhaus Wuppertal
Praxis für Hämatologie und internistische Onkologie Kalhori, Nusch & Langer Velbert
Sana Krankenhaus Benrath Düsseldorf
Sana Krankenhaus Gerresheim Düsseldorf
Universitätstumorzentrum UTZ Düsseldorf

Auswahl nach Studienstatus

Ohne Einschränkung
Rekrutierung offen
in Vorbereitung
Rekrutierung beendet
Studie beendet

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Informationen und Ansprechpartner zu Ruxo-BEAT

StudienzentrumUniversitätstumorzentrum UTZ
Klinik für Hämatologie, Onkologie und Klinische Immunologie
Moorenstr. 5
40225 Düsseldorf
Kommissarischer DirektorHerr Prof. Dr. med. Ulrich Germing 
AnsprechpartnerThi Nguyen, Studienassistentin
Tel: 0211 81-17714
Thi.Nguyen@med.uni-duesseldorf.de

Studienbeschreibung
12-181 (MPN)Ruxo-BEAT
Studientitel

The Ruxo-BEAT Trial in Patients With High-risk Polycythemia Vera or High-risk Essential Thrombocythemia (Ruxo-BEAT)

KurzbeschreibungThe Philadelphia chromosome negative myeloproliferative neoplasms (MPN) comprise a group of clonal hematological malignancies that are characterized by chronic myeloproliferation, splenomegaly, different degrees of bone marrow fibrosis, and disease-related symptoms including pruritus, night sweats, fever, weight loss, cachexia, and diarrhea. In addition, due to elevated numbers of leucocytes, erythrocytes and/or platelets, the disease course can be complicated by thromboembolic disease, hemorrhage, and leukemic transformation as well as myelofibrosis. Patients with polycythemia vera (PV) typically harbor an increased number of blood cells from all three hematopoietic cell lineages due to clonal amplification of hematopoetic stem cells, while patients with essential thrombocythemia (ET) typically show a predominant expansion of the megakaryocytic lineage. Most patients with PV below the age of 60 years are currently being treated with acetylsalicylic acid +/- phlebotomy only, and patients with low-risk ET have an almost normal life expectancy and often do not require specific treatment. However, PV- as well as ET-patients with a higher risk for complications require cytoreductive treatment. In addition, constitutional symptoms can be unbearable to patients even in the absence of bona fide high risk factors, and these patients may similarly benefit from antineoplastic therapy.
Betreffendes OrgansystemLeukämien/Lymphome
(Hodgkin-Lymphom, Non-Hodgkin-Lymphom, Akute Leukämie, Chronische Leukämie, Multiples Myelom/Plasmozytom, Myelodysplastisches Syndrom, Myeloproliferatives Syndrom)
Gesamte Studienbeschreibunghttps://clinicaltrials.gov/show/NCT02577926
StudientypTherapie-Studie
Studienstatus Rekrutierung offen (Teilnehmer werden aufgenommen)
Für weitere Informationen - auch zu den Ein-/Auschlusskriterien - wenden Sie sich bitte an die oben genannten Ansprechpartner im Studienzentrum.
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