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Überörtliche Gemeinschaftspraxis für Hämatologie und internistische Onkologie
Düsseldorf und Oberhausen Düsseldorf
Evangelisches Krankenhaus Düsseldorf
Florence-Nightingale-Krankenhaus der Kaiserswerther Diakonie Düsseldorf
Katholisches Karl-Leisner-Klinikum gGmbH - Wilhelm-Anton-Hospital Goch
Kliniken Maria Hilf - Krankenhaus St. Franziskus Mönchengladbach
Klinikum Leverkusen gGmbH
Marien Hospital Düsseldorf GmbH Düsseldorf
Petrus-Krankenhaus Wuppertal
Praxis für Hämatologie und internistische Onkologie Kalhori, Nusch & Langer Velbert
Sana Krankenhaus Benrath Düsseldorf
Sana Krankenhaus Gerresheim Düsseldorf
Universitätstumorzentrum UTZ Düsseldorf

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Informationen und Ansprechpartner zu CheckRad-CD8

StudienzentrumUniversitätstumorzentrum UTZ
Klinik und Poliklinik für Strahlentherapie und Radioonkologie am Universitätsklinikum Düsseldorf
Moorenstr. 5
40225 Düsseldorf
KlinikdirektorHerr Univ.-Prof. Dr. med. Wilfried  Budach 
Tel: 0211 81-17990
Tel: 0211 81-18051
Strahlentherapie@med.uni-duesseldorf.de
AnsprechpartnerMarianne Elbl, Studienassistentin
Tel: 0211 81-16601
Fax: 0211 81-18051
marianne.elbl@med.uni-duesseldorf.de

Dr. med. Balint Tamaskovics, Facharzt für Strahlentherapie
Tel: 0211 81-16894
Fax: 0211 81-18051
balint.tamaskovics@med.uni-duesseldorf.de

Studienbeschreibung
ESR-16-12356CheckRad-CD8
Studientitel

First-line treatment of locally advanced HNSCC with double checkpoint blockade and radiotherapy dependent on intratumoral CD8+ T cell infiltration (CheckRad- CD8)

KurzbeschreibungThis is a single arm, open-label, prospective, non-randomized Phase II clinical trial of locally advanced HNSCC with double checkpoint blockade and radiotherapy dependent on intratumoral CD8+ T cell Infiltration. All patients will initially be treated with the PD-L1 inhibitor Durvalumab and the CTLA-4 Inhibitor Tremelimumab and one cycle with Cisplatin (30mg/m² d1-3) and Docetaxel (75mg/m² d1). Treatment response will be evaluated clinically by endoscopy with biopsy. Changes of the CD8+ T cell density in the second biopsy compared to the first one before therapy will be used for patient selection. Patients with a stable or decreased CD8+ tumor infiltrating immune cell density or clinical progressive disease will receive standard CRT outside the trial. For these patients toxicity will be monitored until the first dose of the subsequent standard CRT. Patients with an increased CD8+ tumor infiltrating immune cell density and at least clinically stable disease will receive radioimmunotherapy with the PD-L1 Inhibitor Durvalumab and the CTLA4-Inhibitor Tremelimumab (altogether 4 doses q4w including the induction dose) followed by maintenance therapy with Durvalumab (8 additional doses q4w). The primary endpoint is feasibility. Feasibility criteria are receiving the protocol treatment until cycle 6 of antibody treatment and absence of any of the DLT defined in the protocol. A feasibility rate of ≥80% is expected. The efficacy of radioimmunotherapy and predictive character of changes of CD8+ tumor infiltrating immune cells after induction chemo-immunotherapy are further endpoints. The follow up period will be two years after the completion of radiotherapy.
Betreffendes OrgansystemKopf-Hals-Tumoren
(Nasentumor, Nasennebenhöhlentumor, Schädelbasis-Tumoren, Kehlkopfkrebs, Mundhöhlenkarzinom, Rachentumor,Speicheldrüsentumor, Schilddrüsenkrebs, Mundhöhlenkarzinom, Zungenkrebs, Lippentumor, Gesichtstumoren, Speicheldrüsentumor, Nasennebenhöhlentumor)
Gesamte Studienbeschreibunghttps://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03426657
StudientypTherapie-Studie
Studienstatus Rekrutierung offen (Teilnehmer werden aufgenommen)
Für weitere Informationen - auch zu den Ein-/Auschlusskriterien - wenden Sie sich bitte an die oben genannten Ansprechpartner im Studienzentrum.
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